tisdag 4 februari 2014

Back on track!

Nu har jag inte skrivit något på lååång tid. Mycket har hänt här nere i söder.

Efter nobelmiddagen hade vi avslutning i grupperna, en efter en. Många pepparkakor och skumtomtar gick åt och vi dansade en hel del runt granen också!

Den 27 december anordnade KRIK Höganäs och KRIK Helsingborg Cup GUL, en inomhusfotbollscup som hålls i Höganäs Sportcenter. Ungefär 80 personer deltog i 11 olika lag och Lund tog hem segern för 2013. Efter cupen kunde man komma och äta i Lerbergets kyrka där ungdomar och jag hade dukat fram en stor tacobuffé. En lyckad dag!

Dagen efter åkte jag till Livskraft. Ett superläger med många ungdomar och Jesus!

I januari startade kyrkans verksamhet upp igen. Barnen och ungdomarna är tillbaka och allt är i sin ordning. Mästerkockarna på tisdagar, Onsdagskul på onsdagar och KIDZ och UG på fredagar. Det är härligt att vara tillbaka!

Förra veckan var jag sjuk, men jag kunde hänga på som vanligt i fredags. Och då var det först KIDZ som gällde. Vi gjorde presentationer av oss själva och lekte tip och hämtleken. Fina barn!


Sara, min handledare

KIDZarna jobbar på sina presentationer





Direkt efter bar det av in till Helsingborg med ungdomarna för att mötas i de mörka gångarna på Laserdome. Grymt roligt! Tyvärr förlorade mitt lag mot min handledares.. ;) Efteråt åkte vi tillbaka till kyrkan och hade andakt (Psalm 139) och fika. Fint och gott!

I söndags hade vi temagudstjänst i kyrkan. Ungdomarna var med och tände ljus för de som döpts under 2013 och barnen var med och sjöng och ledde förbönen. Efteråt var det såklart fika (igen) och då passade vi ungdomar på att styla lite inför kameran.


Så här fina är vi ungdomar på kyrkkaffet

Nu är det dags för lunch och arbetslagsmöte. Ha det bra!

/Erika