tisdag 11 mars 2014

Hej, svejs i lingonskogen

Long time no see, som man brukar säga på andra sidan den stora vattenpölen. John och jag (Johanna altså) har haft så fullt upp att vi inte haft tid att blogga. Eller?... Nej, inte riktigt utan sanningen är som så att vi har varit urkassa på att ta bilder och hur kul är det egentligen med ett inlägg utan några bilder? Nu kände vi dock att det var dags att slänga in en hälsning så att ni vet att vi lever.

Vad har då hänt sen den stora KRIK-helgen?
Jag fick den stora äran att åka med på EFS-västs sportlovsläger till Åre och hade där en toppenvecka med fina ungdomar och ett jättehärligt ledargäng; Tack för att jag fick följa med!
Veckan därpå var jag ledig och tittade på OS, men John var iväg på förläger för sommarens konfirmationsläger på Åh stiftsgård som han ska vara ledare på. Där fick han umgås med massa konfirmander, faddrar och ledare.

När vi kom tillbaka sen var vi en man mer på expeditionen eftersom Henrik "Henke" Strömbom gör praktik hos Joel (ungdomsledaren) i åtta veckor. Jag som tjej kan nu känna mig lite underrepresenterad eftersom det är fyra mot en, men jag säger till när de små pojkarna blir allt för besvärliga. (: 

Jag har också haft den stora äran att prata på ett ungdomsmöte hemma där jag är uppväxt, mäktig känsla, och John har firat sin pappas 50-årsdag och förlorade mot farmor o bowling. Det är väl ungefär vad som hänt, men helgen som kommer är knökfull så nästa vecka lovar John, ovetandes, att det blir ett riktigt maxat inlägg.

Kram
Johanna, och John hälsar också