söndag 16 mars 2014

Middag, hockey, boda borg

Denna veckans bloggare är Anton. Ja du läser rätt, årets bloggare på TJG (självutnämd så mycket att jag tror på det själv). Om det skulle vara så att du inte träffat mig och tycker att "detta måste vara en otroligt oseriös människa" så kan jag säga att det mesta av ditt påstående stämmer!

I måndags hade vi besök av Julia Hurtig, vår chef under höstterminen, då jag inte har någon bild från denna middagen så tog jag en bild från hennes facebook som är rätt lik så som det var i måndags. 


I onsdags på ungdomsgruppen hade vi besök av Erika Theil som delade från sin resa i Argentina. Detta är det mer seriösa i detta blogginlägget. 

Igår (lördags) så var Linda på hockey i Göteborg där Frölunda vann och alla Göteborgare blev ännu gladare.

Och idag så var jag på hockey i Växjö
Där mitt lag (Luleå) åkte på stryk med 4-0 och jag har sjukt ont i halsen från allt skrikande. 3 timmar bilfärd hem med 4 sorgsna luleåfans gör nu att jag blir otroligt sugen på att lägga mig och sova. Men deadlinen för bloggen är viktigt, just nu 21 minuter på mig att hinna publicera.


Konfirmationsgänget har varit iväg på läger på boda borg i helgen men då jag inte är med i konfirmationen så får någon annan skriva om den lilla utflykten nästa vecka. (18 minuter till deadline). 

Under denna veckan så har jag sett klart serien Sons Of Anarchy cirka 65 timmar på 6 veckor, 10,5h i veckan alltså. Brudarna ser fortfarande One three hill och jag och Oscar klagar under nästan varje avsnitt (men hamnar där vid tv:n ändå, kanske att vi tycker om clayton så mycket)

Jag och Oscar (teamaren som jag delar säng med, alltså våningssäng) har börjat nörda in oss på wordfeud nu några år efter det var populärt! 

Jag avslutar veckans blogginlägg med några frågor.

1. Vad skulle du göra om du vaknade av att en elefant trumpetade med snabeln?
2. Hur mycket flumm kan man skriva på TJGs blogg innan man blir avstängd?
3. Betyder TJG - Three little Greeks eller The Jonas Grandma ? 

Tjohopp och hej med mycket leverpastej. 
7 minuter innan deadline piblicerar jag nu detta mästerverk.