tisdag 29 april 2014

Ett långsamt farväl

I fredags hade vi den första ungdomssamlingen ute på Kyrkans sommargård, och vädret var helt och hållet på vår sida. Årets första riktigt sommarvarma dag och förutom att förbereda för lördagens loppmarknad hade vi massa roliga saker på schemat. Vi grillade hamburgare, spelade beachvolleyboll, satte upp avspärrningsrep, hade andakt, spelade spel, och hade en rakt igenom skön kväll.
 
 
Nu har jag bara två veckor kvar i församlingen. Två gudstjänster, två ungdomssamlingar, två smågrupper, osv. Om knappt två veckor sitter jag på ett flyg mot Åre för ytterligare tre utbildningveckor, och efter det är mitt år som teamare slut. Finito. Kaputt, ÖVER! Det känns som att det var igår jag tafatt gick fram och hälsade på John på stationen, men det har gått flera månader. Och snart är jag inte teamare längre...
 
Jag satt i fredags och bara tittade på "mina" ungdomar. Det är många som har varit i omlopp under året, men det är ett tiotal som har kommit nästintill varje gång och de har jag verkligen lärt känna. Jag satt och bara såg på de när de åt sin mat, spelade kort, pratade, eller vad de nu hade för sig. Så många gånger som jag sett mig som en jämlike med dem och haft svårt att tro att de är 5 år yngre än mig, men plötsligt bara moderskänslorna sköljde över mig. 
 
De är så fina alla mina ungdomar och jag vill inget hellre än att de ska gå dem väl. Nu när det är så kort tid vill jag liksom försöka skicka med de så mycket som möjligt och bara pränta in i skallen på dem hur bra de är! Jag önskar att jag bara kunde ge de en bamsekram och överföra den enorma glädje som de har gett mig under det här året. Och det var inte ens sista u-samlingen. Hur blir det då om två veckor, och efter dess?

Ha en välsignad dag!
Kram
Johanna