måndag 21 april 2014

Påsk!

Yo!

Det är påsk och Kristus är uppstånden! Gött gött. I dag är sista dagen på lovet och i morgon drar vi i gång med bibelskola och konfaträff igen. Har haft en fantastisk påsk men ser också verkligen fram emot att komma i gång igen. För nu är det mindre än tre veckor kvar innan vi åker till Hålland och min tid i Lysekil är över. Det känns jobbigt, men jag får helt enkelt försöka ta vara på den sista tiden på bästa sätt.

Förra fredagen hade vi en grymt bra bibelskoledag med Tomas Seidal om människovärde och apologetik. Han är överläkare, universitetslektor och docent och talade bland annat om vad som gör en människa till en människa rent biologiskt och vad som ger människan hennes värde.

Efter bibelskolan åkte jag till Åh för att vara ledare på ett fem dagars långt konfaläger. Det var otroligt roligt och spännande att se hur mycket som händer med konfirmanderna på så kort tid. 

Min familj (smågrupp) på Åh.
Fastän jag trivs väldigt bra på Åh kändes det verkligen fantastiskt att komma tillbaka till Lysekil och fira mässa med församlingen när lägret var slut. Jag känner mig så hemma här, både känslomässigt och andligt.

Victor har varit hemma i Skåne under påsken och jag har bott hos Benne. Vi har ätit gott och njutit väldigt mycket av solen och värmen. Vi har varit på alla påskgudstjänster, och framför allt midnattsmässan på påskaftonen tyckte jag var grym.

Långfredagshäng vid ett kors i Lyse.
En båttur på påskdagen.
Fridens påskliljor!
Fåglarna genom Filip