torsdag 15 maj 2014

det har varit mycket kan man säga

Tanken på att skriva detta inlägg har slagit mig flera gånger men de sista veckorna i Partille var extremt intensiva och först efter några påminnelser från våra härliga ungdomar och en tyst retreat i två dygn så tar jag mig nu an denna uppgift.

Just nu sitter jag på Hållands folkhögskola och blickar ut på regnet. De sista utbildningsveckorna har dragit igång och det är blandade och lite konstiga känslor.

Förra veckan så avslutade vi vårt teamår i Partille vilket kändes konstigt då maj precis har börjat och skolorna har en månad kvar till skolavslut och det är flera konfagånger kvar innan konfagudstjänsten, men det missar vi tyvärr. Dock ska man inte klaga alltför mycket, utbildningsveckor är också väldigt nice och givande.

För att sammanfatta de sista veckor i den förlovande staden (partille) så kan man säga att väldigt mycket hände, vi i teamet hade mycket roligt och fick en väldigt gott avslut på vårt år där. Här kommer en snabb tillbakablick!


På valborg var Pannkakskyrkan Partille ute i Göteborg City för att dela ut pannkakor och samtala med människor, det var otroligt bra och givande!
Det blev en mycket lång kväll/ natt men det var mycket givande :-)

Efter att ha blivit fint avtackade av Furulundskyrkan EFS-Styrelse på vår sista Gudstjänst så drog vi ihop en grillkväll med många av ungdomarna, det var mycket gott :-)


Dagen efter var det dags för en avslutande teamdag med våra handledare, vi fick åka Paddan i Göteborg, äta på fin resturang i Kungälv och mycket annat!

Vi hann också vara med på den sista ungdomsgudstjänsten för våren, där vi nu har startat något som heter "KINGDOM CULTURE -  Heaven on earth". Det var typ dubbel så många besökare än vad det brukar vara och många blev berörda av Gud under kvällen!



Efter det och mycket annat så satte sig hela Partilleteamet på ett nattåg och begav sig till Åre. Här har vi hittills hunnit en mycket god tyst retreat på Wilhelmsberg och en dag fylld med bön & tack för detta året. 
Mer härliga grejer kommer att ske under dessa veckor, men det får någon annan skriva om.

Inser nu att detta nog är mitt sista inlägg detta året och det gör nästan lite ont i hjärtat. Jag är otroligt tacksam för detta året på så många sätt och om du har ett år över så tveka inte på att teama i Furulundskyrkan - du kommer inte att ångra det.
Året har varit fullt av utmaningar och allt har inte varit roligt och enkelt men jag vågar nog säga att allt har varit lärorikt och jag tar med mig så mycket från detta in i resten av livet. Gud har så mycket för oss och det finns så mycket att upptäcka av livet med Honom!


Guds välsignelse!
Oscar

ps. måste skicka med ett litet filmklipp från mina underbara högstadiekids, tillika konfirmander och KRIKare!