tisdag 6 maj 2014

The countdown!

Idag så inleder vi alltså sista veckan på vår teamort och jag ska försöka hålla detta undan från att bli en sentimental och poetisk smörja. För det är lätt att falla i det diket. Men klart är det många sådana känslor också men jag tänkte mer belysa andra delar.

Ser man tillbaka över året så ser man mycket som man tackar Gud för. Det känns mer som om det är Gud som har gjort saker för mig än tvärtom och det är något fantastiskt att ta med sig i livet. Gud rustar dig och hjälper dig. Att gå ett år med Jesus precis bredvid lär dig mer hur du kan vara en lärjunge. Och learning by doing fungerar oerhört bra på den fronten. Att göra saker tillsammans med Gud där man inte är vidare begränsad av något är väldigt förlösande. Men samtidigt som man har gjort mycket detta året så har man även fått lära sig att Gud vill ta hand om dig. Han vill inte ha det du gör utan han vill ha dig. För det är väldigt lätt att bara köra på, för oftast så tycker man ju att det är roligt och sjukt värt det man gör att man inte tänker på sig själv. Det har man märkt många gånger detta året och nu under den sista tiden har man tänkt "ja men det är ju inte lång tid kvar nu, vi kör!". Det märker man ju av nu att man är lite sliten men Gud har ändå visat stor omsorg över mig har jag märkt. Detta året har inte varit lätt och roligt alla sina stunder, men det har varit oerhört lärorikt! Man får gå igenom mycket som är bra att ha med sig i livet. Men det har varit många roliga och goa stunder också. Bara det faktum att man "jobbar" med saker som man tycker är roliga och sjukt bra ger en oerhörd motivation att det inte är något tungt alls att göra utan bara inspirerande.

Nu ser jag framemot några riktigt goa veckor i Jämtlands skogar. Ska bli riktigt gött!
Peace, Love & Understanding
John