tisdag 23 september 2014

Cha Cha bloggen!




 Nu Kommer ett nytt spännande blogginlägg från Stockholms cooolaste teamare(observera det 3e o:et i coolaste)  

Vi (Arwid och Simon) har hittat på en massa hyss och fuffens sen vi skrev gjorde vårat senaste blogginlägg! 

Jag(Arwid) tänker inte skriva om allt vi har gjort men lite som hänt är:


Intro Franskaskolan !

 Torsdagen efter att vårat förra inlägg skrevs så hamnade jag(Arwid) och Simon på Franskaskolan.
På Franskaskolan möttes vi av Murriel som också är våran kollega i skolan  och hon visade oss runt. Vi träffade en del av  klasserna, största delen av personalen samt rektorn. Skolan är ganska gammal och startades av franska nunnor.

Våran första kväll med ungdommarna! 

Våran första ungdomssamling  inleddes av  att vi spelade kortspel(mao) medan vi väntade in alla dom fantaskia tonåringarna som skulle komma. Det som vi hade som huvudpunkt under kvällen var en  typ av fångarna på fortet, där dom fantastiska tonåringarna fick  gå  mellan olika rum och utföra olika typer av uppgifter som Simon och jag(Arwid) så fantastiskt hade planerat. Kvällen avslutades så klart med min och 
Simons favoritsyssla: sällskapsspel! 

Arwid blev sjuk!

Måndagen efter våran första  ungdomskväll så blev jag(Arwid) ganska sjuk och blev ganska så dålig.
Simon kämpade på tappert tisdag & onsdag själv i korridorerna, På tordagen så övervann jag min förkyllning och hakade på till skolan!

Våran andra ungdomsträff!
Jag(Arwid) Kom med den briljanta idén att vi skulle baka på ungdomsträffen, Simon kom med den ännu briljantare idén att dom skulle blindbaka på ungdomsträffen! Hur blindbakar man då? kanske ni undrar! jo det är helt enkelt så att man blir indelade i två lag där  alla i lagen får ögonbindlar, så att dom inte ser nånting, sedan så får dom försöka hitta dom ingredienserna dom vill ha genom att smaka, lukta och känna sig fram till vad som är vad!Kvällen avslutades så klart med min och 
Simons favoritsyssla: sällskapsspel! 


Displaying bild 2.JPG
Ett av resultaten från blindbaket!

Församlingshelg!

Helgen spenderade jag( Arwid)  och Simon på en lägergård 30 min(inte mil) norr om  BK(typ).
Vi var på en lägergård som heter drakudden  där hade dom seminarium, lekar, maaat, andakt, gudstjänst samt söndagsskola! simon, John och jag(Arwid) var ansvariga för ett seminarium för barn och ungdommarna mellan 8-14 år. dom  fick köra kungastolsbrännboll! ( om ni undrar vad det är så skicka ett pm till mig(arwid) eller simon på fb)

Displaying bild 3.JPG
                     Härlig bild från helgen!


Ett paket med..?

Displaying bild 1.JPG
                               Vad finns i paketet?





Displaying bild 2.JPG
                Spel så klart!!
  Jag och Simon har räddat hösten med spel!


Puss och peace //Arwid och Simon