måndag 29 september 2014

Pannkakskyrkan, konfaläger och en del annat smått och gott!

Hallå!

Nu har det gått ännu en vecka och det är dags för mig, Lovisa, att skriva mitt första inlägg här. Vi börjar komma in i rutiner med alla våra uppgifter nu, men i torsdags var det premiär för ännu en aktivitet. *trumvirvel* Pannkakskyrkan! 

Det var första gången jag var ute på stan och gjorde något sådant så det var spännande och lite nervöst, men väldigt roligt. Vi stod på torget i Partille och delade ut gratis pannkakor till folk mellan 4 och 6 och under den tiden fick vi verkligen möta alla åldersgrupper. Det var hela spannet från pensionärer till små barn som passerade oss och som vi fick glädja med en eller flera pannkakor. Det märktes att vi spred glädje och kärlek till dem vi mötte och det kändes väldigt härligt. 

Jag har dock varit ganska dålig på att fota det vi har gjort under veckan så pannkakskyrkan kom tyvärr inte med på bild. Till nästa gång får vi försöka leverera bildbevis :)

I fredags åkte halva teamet i väg för att spendera helgen med konfirmanderna och vi andra (jag, Simon och Jakob) fick helgen för oss själva. Jag har hyrt in en gästbloggare (Malin) som får berätta om konfalägret senare :)

På fredagskvällen höll vi i ungdomscaféet Refugen och det var riktigt najs. Jag hamnade i en omgång "Galen panna" som knappt aldrig ville ta slut, men det var väldigt roligt. :D I slutet var vi några tappra kvar som spelade "Twister" i köket och det lyckades i alla fall Jakob få med på bild :)


I lördags passade Jakob och jag på att gå på bokmässan som ägde rum i helgen eftersom vi har så nära in till Göteborg. Det var kul, mycket folk och mycket böcker. En mycket trevlig lördag och jag kommer nog göra ett återbesök där någon gång. :)



Idag hade vi vår första familjemiddag i teamet sedan vi kom hit till Partille och det blev riktigt lyxigt med schnitzel och stekt potatis på balkongen. 


Och nu har det till sist blivit dags för vår exklusiva gästbloggare Malin att skriva några ord om det gångna konfalägret. 

Ha det gott!
Kram Lovisa

Halloj allesammans!

I fredags åkte jag och Tom med vår handledare Kristoffer Sten på konfaläger med vår äventyrskonfa-grupp. Sofie kom på lördagen, då hon varit i Örebro en sväng.
Lägret hade vi i det vackra Töllsjö, där det finns två kyrkor och Tempo. :)
På fredagskvällen berättade vi ledare om hur och varför vi blev kristna. 
  På lördagen tillbringade vi förmiddagen och en del av eftermiddagen åt att krypa i grottor, klättra uppför klippväggar och repellera oss ner för ett jättehögt stup. Det verkade som om det gick hem hos konfirmanderna och det rådde en väldigt bra stämning. :) Jag kröp i grottorna och fick en fin uppsättning blåmärken som tack.





 På lördagseftermiddagen fick vi besök av gatuprästen Marcus Olson och han undervisade konfirmanderna både om kristen tro och (!) självförsvar. På kvällen hade vi en FANTASTISK andakt med Marcus och många verkade berörda. Flera kom och berättade om pirrningar och värme som de hade känt när Marcus hade förbön för dem. 
  På söndagen städades det och vi hade frågelåda (konfirmanderna skriver frågor, lägger dem i en låda och vi ledare svarar. Bra koncept!). Vi är jättenöjda med lägret, det har hänt mycket, med oss och med konfirmanderna. Vi har haft superroligt och energin var nästan borta men idag har vi haft en ledig dag så vi har återhämtat oss och är redo för vad veckan och Gud har i beredskap för oss!

Frid! Malin