måndag 15 september 2014

Supervalår - Surströmming - Scouter

Hej hej hallå!

Nu har ytterligare en vecka gått och vi börjar känna oss hemma här i Umeå, och framförallt i vår lägenhet. Igår kväll kunde vi till slut bestämma oss för vilka hashtags vi vill ha på vårt place (supervalår 2014...), och jag kan stolt presentera resultaten:

#ThreedomReignsInThisPlace
#ThePenthouseByTheÄlv

Den senare kommer vi att använda som "plats" på Instagram, medan den andra funkar som namnet på vår lilla trio (jag, Albin och Julia). 

I lördags förra helgen var det surströmmingskalas i Carlskyrkan, där vi var med. Jag och Albin, som båda kommer söderifrån, skulle inte vara sämre än att vi gjorde varsin surströmmingsklämma.


Det här inlägget är ett bevis på att vi överlevde.


Tidigare i veckan var jag och Albin inne i stan för en liten shopping/sightseeingrunda. I år är Umeå kulturhuvudstad i Europa, vilket gör att det är väldigt mycket som händer inne i stan. Den här veckan har det varit matfestival med vagnar från en massa olika länder (precis som under kulturkalaset i Göteborg). Det luktade väldigt gott överallt.


I veckan som gått har vi introducerats till några av våra ledarposter som scoutledare i olika grupper. Vi har också varit på skolan och pratat med rektorn om hur vi ska lägga upp vårt arbete där. Förmodligen kommer vi att börja komma igång på riktigt under den kommande veckan. Det ser vi fram emot!

Och så avslutar jag såklart med veckans #astridiroligahuvudbonader!

En bananmössa jag fick från vår handledare, Elisabeth.
Simma lugnt!
//Team Umeå genom Astrid