lördag 6 september 2014

Vi är igång!!

Hej kära läsare!

Äntligen är det här – årets första blogginlägg! Våra fantastiska utbildningsveckor på Åredalens folkhögskola (eller Hålland, som vi fortfarande kallar det av gammal vana) är nu över och vi har spritt ut oss över hela vårt avlånga land. I år har vi team i Umeå, Stockholm och Partille. Vi tror att det kommer bli riktigt najs.

Under våra uppstartsveckor har vi haft en del undervisning, men också en del annat. Till exempel var vi på några dagsturer uppe på fjället.

Vi har under den senaste veckan varit på en retreat tillsammans med Bibellinjen på en lägergård på en ö i Storsjön, med bland annat ett dygn av tystnad på schemat. Det var en utmaning för många av oss, men jag tror också att de flesta av oss tyckte att det var väldigt givande. 

Men nu har vi alltså lämnat Bibelgänget och delat upp oss på våra olika teamplatser. Jag (Astrid) och Albin kom i torsdags kväll fram till Umeå och vår helt sjukt lyxiga lägenhet. Vi har till och med diskmaskin!!!! :) Här bor vi tillsammans med en tjej som heter Julia och det känns riktigt bra.
Bild från vår balkong

Igår hade vi vårt första möte i Carlskyrkan, då vi fick träffa vår handledare och några andra anställda. På eftermiddagen åkte vi till Returmarknaden och handlade lite prylar till lägenheten, bland annat några spel. Vi rekommenderar starkt returmarknader. Fem av fem toasters. Livet här i Umeå kommer bli riktigt bra, det känner jag på mig.

Jag avslutar det här inlägget med att introducera mitt lilla projekt: #astridiroligahuvudbonader


En ny huvudbonad kommer i nästa inlägg från Team Umeå!
Tills dess önskar vi er Herrens frid!
//Team Umeå genom Astrid