onsdag 8 oktober 2014

Norrland anropar resten av Sverige!

Hej!

Saker och ting rullar på som vanligt, och vi börjar komma in i våra rutiner. Trots detta har många mer eller mindre spännande saker hänt under förra veckan. 

I onsdags fick vi äntligen till en efterlängtad måltid hemma i lägenheten, #thepenthousebytheälv, nämligen VÅFFLOR! Vi fick inviga våffeljärnet, äta hjortronsylt och må allmänt toppen.


I torsdags samlade jag (Astrid) vuxenpoäng genom att byta däck och slang på min cykel. Det var ingen lätt match eftersom det förra däcket hade varit för litet och var i princip omöjligt att få av, och slangen var för lång och lagd omlott. Inte konstigt att det vart punka, tänkte jag. Men med hjälp från Albin och några grannar lyckades vi till slut vinna kampen mot däcket! Nu susar jag fram som aldrig förr :).

I fredags hängde vi som vanligt på skolan på förmiddagen, och på kvällen var det dags för UG i kyrkan. 28 härliga ungdomar kom för att fira kanelbullens afton med oss. Några av dem lekte kurragömma och var minst sagt kreativa med sina gömställen.



I lördags samlades KRIK Umeå Student för första gången på terminen, där jag är med som ledare. Totalt var vi fyra tappra KRIKare som trotsade det gråa vädret och gick ut för att lira lite frisbee. Vi hade väldigt kul tillsammans, och lät oss inte sinkas av att vi var få. 


Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem. (Matt 18:20)

Det hela resulterade i en liten reklamfilm som ni kan se på KRIK Umeå Students Facebooksida.

Nu snabbspolar jag till igår. Då var det nämligen dags för planeringsmöte för Avtryck, Salts årskonferens som i vår kommer att hållas i Umeå! Det känns roligt att jag får vara med i planeringsgruppen för ett stort läger. Det är något som jag har velat testa på men inte fått tillfälle till att göra tidigare. Kul! Jag och de andra i gruppen tycker att det känns riktigt bra, men ni får gärna be för lägret, speciellt för tillsättningen av talare.

Sist, men inte minst:
#astridiroligahuvudbonader, den här gången lånad från Simon i Bibelklassen på Hålland

Fridens!
//Team Umeå genom Astrid