onsdag 10 december 2014

GREETINGS FROM PARTILLE

Tjabba tjena hallå där säger teamet från Partille!

Jullovet närmar sig med STORMSTEG och det är endast dagar kvar tills var och en åker hem till sitt för ett tag! Vi har då genomfört en av två terminer här i Partille. Tiden har gått fort här samtidigt som jag inte riktigt kan greppa att vi för 4 månader sen aldrig hade träffat varandra hahha det känns som ett skämt! Nu är dessa personer verkligen några av de jag känner allra bäst! Vi känner varandra så väl så väl.... Bildavbrott så ni orkar läsa




Jaa såhär ser det ofta ut på kvällarna. Lite lökig bild men vi har så mysigt. As you can see en tom pajform och många mätta magar.

Denna terminen har vi tillsammans läst boken "The 5 love languages". Denna rekommenderas alla på jorden att läsas. Tack vare denna boken och ett "gåvotest" som vi gjort tillsammans förstår vi varandra och oss själva väldigt bra eller så förstår vi varför vi inte förstår varandra heheh. Så den har varit TOPPEN för vår sammanhållning och gemenskap. 10 skumtomtar av 10 möjliga för vad vi har lärt oss denna terminen..



Här är konfirmanderna i full gång och bakar tårtor! Konfirmander och ungdomsgrupp är ju en veckoaktivitet som har varit så rolig.



Skolhäng!! Pingis fotboll och allmänt högljutt och tävnlingsinriktat haha



Detta lilla rum har jag och Jakob fått ta över :) här är det kaos! Men nu håller jag och Jakob på att inreda så fortsättning följer ett annat blogginlägg med hur mysigt och fint vi ska få det... Imorgon ska vi ha invigning där o tända ljus bjuda på pepparkakor och skumtomtar!

Eleverna är så fina men också så många hahha svårt att ha koll på alla... men så fina. Vill adoptera alla.



WELCOME TO CHURCH!!



Kingdom culture- ungdomsmöte i kyrkan och Jakob står därframme och sköter värdskapet excellente!



Här har Simon tillsammans med ett 30tal chippätande coladrickande ungdomar förvandlat kyrkan till LAN party. Uppskattat och bra. Detta är sättet för kyrkan att nå ut till undomar!!!!! Är så glad att få vara på ett ställe med så mycket möjligheter att nå ut till så många ungdomar. Furulund kryllar av ungdomar.



Denna hurtbulle och jag slog vad om en grej i bonde söker fru och med 10 års erfarenhet av bondesäsonger var det ju en lättare match att ta  hem vadslagningen som var en fika wooopaaaaa!! Så vi gick till ett cafe och sa: vi vill ha tårtan som stod närmast glaset. Hon: tar fram en liten tårtbit. Vi: eehmmm men nej alltså vi menade en hel tårta... hon: ahaa eeh aah okej... vi : partyyyy :)



Här är vi bjudna på middag hos ett fint par i församlingen!



Och här har vi...... det som jag... räknat ner dagar och timmar för....... JULBORD!!!! LYCKAN SOM UPPSTOD när Karin och Sten berättade att vi skulle få följa med på julbord!!!!! Aaaa. Det får 10 prinskorvar av 10 möjliga. Jag hade så trevlig kväll och gott och allt.

Vi blir så väl omhändertagna här i församlingen och överallt. Om du sitter därute och funderar på om du ska teama nästa år rekommenderar jag detta ställe alla dagar i veckan. Vet inte hur de skulle kunna ta hand om oss på bättre sätt.

Det är så bra balans med att ge och få. Visst att det är energikrävande ibland att vara ungdomsledare. Men vi får så mycket också :) Jag: håller du med mig Malin?? Malin: AA verkligen.  Och Tom också. Och de andra är inte hemma men de verkar också nöjda med livet när vi ses.

aaaa vi har det väldigt bra här och roligt och trevligt och så.

Nu- BONDEKVÄLL!!!!!! TAGGATTT!!! KVÄLLENS FIKA ÄR..... fruktsallad.... saffranskaka nybakad a la malin..... choklad och daimgrädde till det........ KOM HEM UG ledare we're waiting!!!

Sitter och jämrar mig och tycker lite synd om Gud Jesus och alla apostlar för att jag inte skrivit nåt om hur stor betydelse de har här i vårt liv. Varför? 1. Gud är ju anledningen att vi finns hhaha basic . 2. Vad Jesus lärde oss när han strövade omkring här är anledningen att vi i teamet funkar så bra ihop. 3. Gud ger mig kraft hela tiden varje dag. 4. I'm so lost without him.

Nuså. Bättre :)

NU KOM SIMION MALIN OCH JAKOB HEM vilket betyder.... bonde!! näst sista avsnittet here we go!!!!!!