måndag 19 januari 2015

Tillbaka med teamet!

Hej allesammans och god fortsättning till er!! :)

Nu är vi igång med teamandet igen och en ny termin full av möjligheter och förväntan ligger framför oss!

Jullovet har för min (Malin) del varit ganska flängigt, jag reste mellan Luleå och Helsingborg på mindre än två dygn med en massa tågstrul (tack SJ!). Men jag fick åka pulka i alla fall och det är ju värt en del när man vanligtvis hänger i det regniga Gbg.... Men nu ska vi inte grotta ner och i regn och rusk (det har för övrigt snöat här nu också faktiskt!) utan vi hoppar raskt över till nyårslägret istället! :)

Hela teamet (utom Tom) var på Livskraft Syd i Helsingborg, där vi hade lite olika uppgifter bla. bibelsamtalsgruppsledare, lovsångare och förebedjare. Lägret gick snabbt och det var väldigt roligt med bra och nyttig undervisning för både -18 och +18. 
Nyåret firades in med fyrverkerier som syntes från både Sverige och Danmark, improviserad klockringning och party med Simon Hurtig som DJ. Bra firande helt enkelt.

Nu är hela teamet tillbaka i Partille och vi är supertaggade på den här terminen!
Under veckan som gick har vi haft konfa, hängt med kidsen i skolorna, haft pannkakskyrka i halv storm (utan överdrift), gått på bio tillsammans (Hunger Games 3), skulpterat Disney-figurer med chokladbollssmet och spelat Smash Up. 


                                              
                                                                    Bilden är från bion! :) 



Detta var en kort sammanfattning av ett par veckor, som har varit väldigt bra. Jag hoppas att ni alla mår bra, jag önskar er Guds frid och ni får ett bibelord på vägen. 

Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. Detta befaller jag er: att ni skall älska varandra. Joh 15:16-17

Frid! Malin