onsdag 18 februari 2015

4 spontana anledningar till att teama i Umeå


  1. Alla trevliga människor vi får möta.
    "Funny Bunny" på ungdomsgruppen

    Det kan låta klyschigt, men det är så sant. Alla från de anställda i kyrkan till söndagsskolebarnen. Vi har blivit väl omhändertagna och om det är någonting jag kommer sakna från det här året så är det såklart det här. Jag tror aldrig jag har känt mig så uppskattad som när barnkörbarnen praktiskt taget bad mig att stanna kvar i höst också. Det är inte alltid lätt att veta hur man ska bemöta en ny individ, men det är också det som är roligt och jag tror att jag när jag om något år tittar tillbaka på teamåret kommer att värdera den här erfarenheten väldigt högt.

  2. Staden
    Det är KUL att teama i en studentstad!!! Jag har lärt känna flera nya vänner i den här kategorin, och det är roligt att på ett så naturligt sätt knyta kontakter. Studenterna gör att det händer mycket i stan hela tiden, bland annat olika kulturevenemang men också en del kristet tjofräs som riktar sig till unga vuxna m.fl., däribland Credo och KRIK Umeå Student. Det är också en väldigt vacker stad med relativt nära till allt, och med en cykel och lite viljekraft tar man sig i princip överallt. Apropå fysisk aktivitet finns också IKSU, en megabautastor träningsanläggning inklusive allt, och som teamare i Carlskyrkan fick vi ett extremt förmånligt pris.

  3. Snön

    Både jag och Albin tycker om snörelaterad sport och har båda varit och åkt skidor i olika riktningar. Snön gör det något svårare att cykla men ljuset den ger är så sjukt värt. Den är dessutom rolig att leka med :)

  4. Teamlägenheten
    Waaaah det här är bland det bästa!! Jag älskar vår lägenhet och jag kommer sakna den och mitt rum massvis när vi far härifrån i maj. Vi bor nära till allt, har balkong, diskmaskin och trevliga hyresvärdar. Vi har också en finfin soffgrupp som passar utmärkt för hemgrupp och andra sociala tillställningar :)
Utsikt från vår balkong :D

Ciaooooo!
//Team You-Me-Oh genom Astrid