måndag 1 juni 2015

Tack för detta året!!

Nu när jag satte mig för att skriva detta inlägget (som blir det sista för i år) så sköljde känslorna över mig. Jag är så tacksam för detta året, för människorna som jag har träffat, alla arrangemang vi har anordnat och för allt som jag har lärt mig. Jag har vuxit som människa och lärjunge och jag skulle inte ha detta året ogjort för något i världen! Året har rymt allt, det har funnits både motgångar och framgångar, skratt och gråt, party och tid för djupa samtal.

Om du funderar på om du ska teama så rekommenderar jag det starkt. Det kommer inte alltid att vara lätt, du kommer inte alltid vara peppad men du kommer att växa otroligt mycket!

Tack till alla som har stöttat oss på olika sätt under året. Tack till församlingarna, våra handledare och till Vincent, som har gjort detta teamåret möjligt. Jag vill också rikta ett fett stort tack till alla ungdomar som är anledningen till att vi teamar alls! Ni är bäst!!! :)

Innan Partille-teamet åkte upp till Åre så var vi på konfa-läger på Vrångö med årets sommarkonfirmander och några av äventyrskonfirmanderna. Det var fantastiskt roligt och jag är så glad att jag ska vara med där i sommar också! 


Solnedgång, Vrångö


Vi har tillbringat två veckor på Åredalens folkhögskola tillsammans med teamen från Ume och Stockholm. Vi har fått bra undervisning, varit på topptur, haft retreat, spelkvällar och volleyboll-matcher. Vi har haft redovisning (med inslag av teater och improvisation), party-kväll och onsdagsmys. Det har varit fullspäckade veckor men vi har haft det väldigt bra!

Nu blir det bilder!!! :)



Topptur till Middagsvalen
Vi vandrade med Bibelklassen och det fanns gott om snö att kasta på varandra!

 Välsignelsen

Simon och Arwid efter våran redovisning

Åre

På väg till Tännforsen

Tännforsen. Mäktigt!



Regnbåge #1 - Tännforsen


Regnbåge #2 Åredalens folkhögskola


Regnbåge #3 Hållandsgården

Vi såg dessa tre regnbågar inom loppet av en eftermiddag!

I år var det min tur att bli årets bloggare!
Stort tack för denna ära! :)


'
Jag och Astrid på skolavslutningen


Lovisa, Jakob, Tom och jag på tåget hem.



Som avslutning på detta blogginlägg vill jag skicka med er en parafras på Matt 6:25ff  á la Simon Hurtig.

Matt 6: 25 - Parafras Version
Därför rhymar jag för er: Tagga ner med er käka o dricka hype eller för er swag. Finns det inte mer grejer att tänka på?
Kolla fågel, den chillar o överlever.
Är inte ni bättre än den?
Och varför tänka på swag?
Kolla blommor, de chillar också.
Ey lyssna, de har fett mycket mer game än Salomo.
Om Gud ger blommorna swag som ba vissnar, hur mycket mer game ska han inte ge er?
Chilla då, whina inte om:
Vad blire för mat? Vad ska vi dricka ikväll? Vad ska ja ha på mig idag?
De gör de keffa.
Be först så fixar Gud allt.
Tänk inte, det blir dåligt.
Dagen imorn blir som den blir, yolo.

TACK för detta året!!!

Guds frid och fred! 
Malin