onsdag 25 september 2013

Det här äter vi i Skåne

Snart har det gått tre veckor på praktiken. Denna vecka har jag hittills varit med på ett studiebesök på Kakboden (ett av Höganäs bagerier) tillsammans med Mästerkockarna. Vi fick lära oss allt om hur det går till när bröd, kakor och tårtor bakas. 

Även om jag har varit med Mästerkockarna och lagat mat tre gånger är mina lunchkunskaper väldigt magra. Ungefär så här har det sett ut vid lunchdags. Idag slog jag på stort med både falukorv och ketchup. Det ni! 

Någon slags ändring ska det bli, bevis kommer! 



Dags att förbereda för Onsdagskul nu. I eftermiddag kommer 30 barn och då är det chokladmuffinsbakande som gäller. Tillsammans ska vi sex ledare hålla reda på tre ugnar och en massa barn och muffins. Det lär bli kul och tufft!

Har även idag lyckats rädda tre pärmar med gammal statistik från att åka i soptunnan. I vår första uppgift i utbildningen ska vi göra en omvärldsanalys. Kände mig inte så taggad först, men det har ändrats. Det är minsann lite roligt och intressant att bläddra bland alla protokoll och se namn som jag känner igen som 30-åringar eller äldre. Och man kan ju passa på att reta personerna lite också, nu när de fått gråa hår..

Sammanfattningsvis flyter det på här nere i söder. Barnen och ungdomarna är fina och min handledare hade inte kunnat vara bättre. 

Be gärna för oss här i Lerbergets kyrka, det uppskattas!

Guds frid vänner.
Erika