tisdag 10 december 2013

Nobelmiddag med kungen i kvadrat

I fredags var det nobelmiddag för ungdomsgruppen. Vid åtta var det handling, vid tio gjordes förrätten och sallad, vid elva gjordes efterrätten. Sen var det ommöblering och dekorering av Oasen och vips stod där långbord, entrébord och massa ljus överallt. 

Innan ungdomsgruppen kom vid sjutiden var det terminsavlutning med Kidz. Lekar och dans avslutades med salta pinnar i hela kyrksalen och chips i resten av byggnaden. Barnen fick självklart inte gå hem utan att ge alla ledarna varsin kram. Något av det mysigaste den här veckan!

När det var dags för ungdomarna stod Oasen klar med dukning för trerätters och marschallerna var tända (dock slocknade de ganska snabbt pga Sven..). Långklänningen var på och håret uppsatt. Vi väntade ju fint besök.

En efter en anlände gästerna och allra sist kom självaste kungen! Med krona och klänning!

Middagen blev riktigt lyckad! Både prisutdelning och underhållning, och tro det eller ej, ett tal också! Det hela avslutades sen med en fin andakt i kyrkan. 

Och det var helt sjukt; det kändes verkligen att Gud var närvarande. Han satt med oss när vi åt, var med när vi lekte och lyssnade på oss när vi pratade. Han fanns där med sin trygghet och sin varma famn. Vilken känsla!

Hittade förresten en grym app igår. Instapray heter den. Du skriver en bön, och sen delas den med de du vill, tex hela världen. Jag testade igår, och helt plötsligt var det flera personer från olika länder i världen som bad min bön tillsammans med mig. Grymt häftigt!

Med det säger jag tack och hej för mig. 

Guds frid!

/Lerberget


Förrättsmackor!
Kvällens huvudrätt!
Efterrätt!
Nobelgästerna!

Kungen i egen hög person!
Kungen och jag!