måndag 20 oktober 2014

Tiden går fort när man har roligt

Hej!

Tiden bara rinner iväg, och nu var det ett tag sedan vi senast uppdaterade om läget i Umeå.

Vi har hunnit med en scoutövernattning och scoutinvigning i Carlskyrkan. Nu är både jag, Albin och ett stort gäng upptäckarscouter invigda scouter. Det känns bra!




Under veckan som gick har vi spelat in lite filmer till vår redovisning av första inlämningsuppgiften, som är en omvärldsanalys. Än så länge går det fint, och nu har vi nästan bara klippning och redigering kvar.

I tisdags kom första snön! Den lade sig inte, men vi var glada ändå. 



På väg hem från Alphakursen på kvällen fick vi en ännu bättre överraskning: NORRSKEN! Det var otroligt vackert, och tack vare att jag och Albin hade filmat under dagen hade jag med mig kameran så att jag kunde fota det.




I torsdags var vi, tillsammans med anställda från distriktet, på en fortbildning om genus. Riktigt kul att kyrkan ordnar en sådan utbildning, tycker jag! På kvällen var vi på vår första hemgruppsträff, vilket känns spännande. 

På fredagskvällen var det UG som vanligt, och den här gången var både jag och Albin med. Ett lite mindre gäng kom än de senaste gångerna, men vi hade väldigt kul tillsammans. Dessutom fick vi till en andakt i kyrksalen, något som jag och Albin försöker driva till att bli en rutin. 

I lördags var det tänkt att vi skulle ha en badutflykt tillsammans med de lite äldre tonåringarna i församlingen, men på grund av för få anmälningar blev det inte av. Då fick vi istället fokusera på att pynta vår lägenhet och baka inför vårt inflyttningsparty som vi hade på kvällen. Det var roligt att till slut få bjuda in folk lite mer officiellt hem till oss!


En komet och Saturnus


Igår var det gudstjänst som vanligt. Albin var med på söndagspuzzel (motsvarande söndagsskola). Idag har vi haft en riktigt lugn dag hemma i lägenheten, och just nu bakar Albin bröd. Gott! :)

Nu är det bara en vecka kvar till lov, vilket känns helskumt. Det ska bli skönt att komma hem, och att veckan efter få träffa hela TJG igen under en utbildningsvecka, men det känns samtidigt konstigt att det redan är lov. Det kommer att vara november när vi kommer tillbaka till Ume, hur konstigt är inte det?!? Som sagt, tiden går fort när man har roligt.

Nu avslutar jag med inte mindre än TVÅ roliga huvudbonader. Tänk vad man kan hitta på säsongsvarorna på ICA Maxi.


#astridiroligahuvudbonader
#albiniroligahuvudbonader





















Fridens!
//Team Umeå genom Astrid