torsdag 23 oktober 2014

BILDBOMB från PARTILLE

Hola amigos!

Torsdagshälsningar från Partille :) Vi har precis haft traditionen BONDEKVÄLL <3 <3 Jag som personligen är ett väldigt (!) stort Bonde Söker Fru- fan är lycklig att mina kära sambos vill kolla med mig. Så varje vecka tar vi fram skämskudden och kollar på detta helt fantastiska program tillsammans! Till alla läsare som inte ser på Bonde- DO IT. DITT LIV KOMMER BERIKAS!

När vi inte ser på Bonde söker fru gör vi mycket andra roliga saker. Down below kommer bilder från lite olika sammanhang. Enjoy!


FANCY PIC by Lovisa! I fredags var det äntligen dags för partyduon Simon och Tom att rigga upp dancefloor i Furulundskyrkan! Vilket jobb de gjorde och vad bra det blev!!! Det kom massor med ungdomar som dansade tills krafterna tog slut. THERE WHERE SO MUCH JOY!

Götelaborg är ju fint och här är en bild på feskekörka!

Sötsimon
En riktig supermåndag! Måndagar har vi planeringsdag men efter det hinner man ju med lite annar också- middag och fotboll!

Malin och jag poppade o poppade o poppade lite till. Konfirmation och vi kollade på "the bible". 

HAPPY SATURDAY IN TOWN!

Jag o Jakob sätter upp lappar mest hela tiden på våran skola med lite olika event för eleverna! Uppskattat och kul. Lätt sätt att få kontakt med eleverna :)

Fikaförberedelse

Pannkakskyrka!


Lunch och planering för nyårsläger bjöd Frida (gammal teamare) på!!

I lördags var det dags för församlingsdag för Furulundskykran och Öjersjökyrkan. Påväg till kyrkan fanns denna otroligt roliga skylten. På den inringade skylten står det "ÖJERSJÖKYRKAN" och den är riktad mot barackerna hahah sofiehumor deluxe

'
Vi teamare var utplacerade på varsin station på e.m. Församlingen var indelad i grupper och gick runt o gjorde olika sammarbetsövningar. 


Fikat på församlingsdagen var inte helt fy skam om man säger så!

På onsdagsmorgonar är det mässa! Och sen frukostbuffe på det! Bra start på dagen :)

Att vara teamare överträffar mina förväntingar många gånger om! Furulundskyrkan tar hand om oss exemplariskt, verkligen. Under förra onsdagsmässan skulle man tänka på tre saker man var tacksam för, så skulle man dela en med den man satt bredvid, Malin vänder sig till mig o förklarar hur tacksam hon är att vara här. Jag hade tänkt säga samma sak, och bakom mig hör jag Jakob o Lovisa säga detsamma. :') fint alltså. (sen vänder vi oss till simon som sa att han var tacksam för sin familj faiiiil.. ;)
En annan sak som jag tänker på ofta är våra präster. De verkligen LEVER sitt jobb. Alltså jag fascineras dem. De inspirerar mig! 
Hänget i lägenheten funkar alla tiders if you ask me. Det är ju både för och nackdelar med att bo som vi gör nära inpå varandra och så (3 per rum) . Men HELT KLART mest fördelar!!! Man får mycket energi av att bo tillsammans. Än att bo själv, nej usch det känns tråkigt om jag tänker på att jag skulle bo här i lägenheten ensam!! 

Jaa ni. Slutcitat. Allt här överträffar mina förväntningar gång på gång! Tacksam att få vara här. Utmanas och utvecklas.  Vad vill ni veta mer? Det får ni kommentera här så skriver vi om det i nästa blogginlägg!! Godnattkramar till alla miljoner bloggläsare från Sofie