onsdag 21 januari 2015

Tillbaka på plats!

Hallå i etern, Astrid här!

Vi har åter anlänt till våra teamorter och satts i arbete med fullt ös igen. Här i Umeå har det på en vecka redan hunnit hända mycket! Den största nyheten var att vår nya ungdomsgrupp HICk (som står för Häng I Carlskyrkan) startade i lördags!! Vi var rädda att det inte skulle komma en enda deltagare men det kom hela sex härliga personer! :D Vi blev väldigt glada och det var riktigt kul. Nu är vi peppade på att se vart Gud för fortsättningen.


#astridiroligahuvudbonader fortsätter, den här gången med Livskraftmössan

Jag och Albin var på olika Livskraft – jag på Syd och Albin på Norr. Vår kära lägenhetsvän Julia var på Polar, så efter att ha täckt in 75% av hela Sveriges Livskraftläger har vi nu utbytt minnen och erfarenheter. De starkaste minnena jag kommer att bära med mig är för det första min fantastiska Bibelsamtalsgrupp! Jag var så nervös att det skulle bli en stel grupp och att vi skulle vara tvungna att krama ur varje Bibelord tills det verkligen, VERKLIGEN inte fanns något mer, men istället blev jag glatt överraskad av en underbart pratglad grupp som tyckte att mina fåniga lekar var roliga och vågade ställa svåra frågor. Halleluja! 

Det andra jag tar med mig är speciellt en av bönestunderna inför gudstjänsten. På nyårsaftons gudstjänst var vi några stycken som skulle spela upp ett drama, och några av deltagarna från dramagruppen kom lite tidigt och hann vara med på slutet av bönesamlingen. Om Gud gjorde någonting under det lägret så var det att röra vid de personerna (självklart mer än så, men det här blev ett vittnesbörd för mig). Jag frågade dem efteråt hur det kändes att få den typen av förbön, och de var helt uppfyllda av upplevelsen. Ren, innerlig bön kan göra så otroligt mycket, och det var fantastiskt att få sluta året med att bevittna sån glädje. Amen, Jesus!

Sedan Livskraft har vi också hunnit med bland annat en KRIK-träning. Det var också riktigt kul, och vi kom på en ny lek (i sann KRIK-anda, haha!). Du behöver:
  • två bollar med olika färg
  • två lag
  • två mål
  • sjukt mycket tagg
Lag A ska göra mål med Boll A, och Lag B med Boll B. Samtidigt måste man alltså försvara sitt mål från det andra lagets boll. KUUUUL!! :D



Idag har vi på förmiddagen varit på skolan en sväng. Vi har ungefär samma upplägg som förra terminen, men jag ska nu få följa en lärare på en lektion. Både hen och jag tycker att det känns kul! 

Och så till sist ett Bibelord, från Jesaja 52:7 B2000.
Härligt är att höra budbärarens steg  
när han kommer över bergen, 
han som bär bud om seger, 
som ropar ut goda nyheter, 
bär bud om räddning 
och säger till Sion: 
”Din Gud är konung!”
Fridens! 
//Team Umeå genom Astrid