tisdag 31 mars 2015

Tiden går....

Hej vänner!

Någon sade att tiden går fort när man har roligt och jag tror att vi i Partille-teamet kan instämma i detta påstående! Därför har det varit lite si och så med bloggandet nu i vår men vi kan lugnt säga att om det har varit dött här i bloggen så har det varit mindre dött i vårt teamande!! :)

 Vi har hunnit med ett antal läger i vår, både konfa-läger (som spenderades i Karlskoga på Boda Borg!!), UG-läger och sportlovs/skidläger. 

Vi har varit på utbildningsvecka i Uppsala, men den förtjänar ett eget inlägg! ;)

Våren har kommit till Göteborg, fåglarna kvittrar, blommorna knoppar och badsäsongen har inletts av Tom och Simon! 




Teamet blev tillfrågat om vi ville vara med på påskvandring för 3:e-klassare. Jag var med på sista stationen där vi besökte den tomma graven. Barnen fick klä korset med påskliljor.





I fredags var det Avicii-konsert i kyrkan med Sävedalens ungdomskör som gästade oss. De sjöng jättebra och det var många fina effekter med olika stämmor och ljus på olika sätt! 
Mäktigt!






Påsken står för dörren och det blev till och med pyntat i lägenheten, högtiden till ära (och Jesus!).



 Jag var förbi Backaplan och hjälpte till att pärla Fuck Cancer-armband.



 Jag har också övat på en påsk-musikal, Jesus Christ Superstar. Vi har föreställningar nu i påsk. Låtarna är omskrivna, vi sjunger med en två körer och (spoiler!!!) Jesus uppstår.
Jag sjunger och dansar, mitt team har haft väldigt roligt åt mig när jag har stått i köket och övat. ;D

                                                              
                                                                                      Selfie med Jesus! :D


Som avslutning så får ni här även ett bibelord!

Rom 12:9-12

"Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Visa varandra tillgivenhet och broderlig kärlek, överträffa varandra i  ömsesidig aktning. Slappna inte i er iver, håll er brinnande i anden. Tjäna Herren. Gläd er i hoppet, var uthålliga i lidandet och ihärdiga i bönen."

Fridens påskliljor! // Partille-teamet genom Malin