onsdag 27 maj 2015

Allt har sin tid, så också bildbomber

Hej, tjo och klackarna i taket!

Nu är vi efter en megalång praktikperiod tillbaka på skolan, Åredalens folkhögskola. Det känns vemodigt att vara här, samtidigt som det är kul att träffa varandra i TJG och de andra eleverna på skolan igen har det varit väldigt jobbigt att lämna teamorterna.

De sista veckorna i Umeå var för mig helt fantastiska. Den uppmärksamme läsaren märker att det inte kommit något inlägg från Umeå sen i februari. Detta beror helt enkelt på att vi har haft fullt upp med annat! Vi har:

Varit på församlingsresa till Hemavan


Farit till Uppsala för en fördjupningsvecka med TJG



Tagit Pannkakskyrkan till Umeå under festivalen Umeå Open


Ätit glass på Kyrk-UG


Haft pizzatävling på HICk (Häng i Carlskyrkan, ungdomsgruppen vi tycker så mycket om!!)


Spelat "Med andra ord" mer eller mindre fokuserat på samma ungdomsgrupp


Ätit tårta bakad av Anna på samma ungdomsgrupp


Hängt på Avtryck – Salts årskonferens


Gråtit många tårar över att lämna denna fantastiska plats

Jag är så otroligt tacksam för mitt teamår. Jag är tacksam över hur roligt det har varit att bo med Albin och Julia, tacksam för att vi till slut fick till en ungdomsgrupp och att det blev så bra, tacksam över alla fantastiska människor jag har fått träffa och dela livet med. Att det blev så bra till slut, det trodde jag ärligt talat inte i höstas.

Det har varit ett år fullt av motgångar och utmaningar, men också otroligt vackra bönesvar och en enorm personlig utveckling, både i tron och som ledare. Om du funderar kring att teama så tycker jag verkligen att du ska göra det, för jag tror att Gud har SÅ MYCKET att ge genom den här utbildningen. 

Med två dagar kvar på folkhögskolan tackar jag för mig! Självklart avslutar jag med massor av kramar och årets sista #astridiroligahuvudbonader!

Nåd från vår herre Jesus Kristus, kärlek från Gud och gemenskap från den heliga Anden åt er alla.
2 Kor 13:13
//Team Umeå genom Astrid