onsdag 26 februari 2014

24 "små" konfirmander + resumé

Eftersom det var längesen jag skrev (igen) så kommer det även denna gång en liten resumé om vad som hänt det senaste.

Helgen 7-9 februari var jag uppe på KRIK-kalaset på Bosön i Stockholm. Helgen var fylld av idrott, seminarier, god mat, gemenskap och inspiration. På kvällarna hade vi kvällsmöte med andakt och lovsång. Med mig hem tog jag en massa motivation och glädje. Gud var nära!


Direkt efter kalaset hade jag en ledig dag så jag passade på att hälsa på en kompis i Stockholm innan jag tidigt på tisdagmorgonen begav mig hemåt mot Skåne och kom direkt till arbetslagsmöte. På kvällen fick jag vara med på Young & Active och vi lekte, åt frukt, hade andakt och bara var. 

På onsdagen var det som vanligt Onsdagskul. Vi pysslade alla hjärtans dag-pyssel med hjärtgirlanger och kort. Mysigt och fint! En pojke envisades med att han skulle göra kort till hela sin familj. Först var de fyra, sen blev de sex stycken.. Till slut hade han gjort åtta kort, för husdjuren skulle också få! Sweet!

Torsdagen flöt på och jag hade "kontorsdag". På kvällen satte jag igång med storpackning i lägenheten för på fredagen bar det av till Zell am See (och Kaprun) i Österrike med familjen. Vi fick åtta fina skiddagar med pudersnö, knäckta granar, omöjliga vurpor, grym offpist-åkning och familjesällskap. Tack Gud för det!

Zell am See, näst sista dagen

Insåg efteråt att jag fotat i princip
samma vy som finns på liftkorten

Min bror och jag

Igår var första konfirmationsläsningsträffen för årets konfirmander i Lerbergets kyrka. 24 "små" konfirmander kom hit och fikade och debatterade om Guds existens. Det kommer bli mitt första konfaläger där jag är ledare, och jag är grymt taggad! Känns som en fin grupp och jag hoppas på många minnesvärda stunder, men framförallt hoppas jag och tror att Gud kommer tala till deras hjärtan. Han är vår Herre och det är han som har möjlighet att förändra. Vi kan hjälpa till lite, men i slutändan kommer det vara Gud som sköter det hela. Tack!

Årets konfirmander

I eftermiddag kommer Onsdagskul igen, och som jag längtar. Det är helt otroligt vilken kärlek som finns till de små barnen. Under sportlovsveckan märkte jag att jag saknade att ha någon i knäet eller få hjälpa någon att klistra på en figur på sitt kort. Jag så glad över "mina" barn! De är så fantastiskt fina. Tack Gud för att jag får möjligheten att träffa den varje vecka!

Är väldigt tacksam över mitt liv. Vänner, team, familj, tro, kyrkan, typ allt.. Ett stort fett tack!


"This is start of something beautiful, this is start of something new."

Erika