lördag 15 februari 2014

Sportlov, men ändå inte

Den här veckan är det jag, Oscar, som kommer att blogga. Även om jag aldrig kommer vara i närheten av att överträffa förra veckans mästerbloggare Anton den store i kvalité och perfektion vad gäller bloggande så hoppas jag att ni ska vilja läsa detta :-)
Den här bilden är tagen i vår soffa framför TVn, där jag har tillbringat ganska många timmar senaste veckan då det pågår någon typ av vintersportsevenemang, väldigt underhållande och spännande kan jag lova!



Då kan jag drömma mig tillbaka till den tiden då det fanns snö i Partille, då kunde man vara ute hela nätterna och åka plastpåse för att sedan dagen efter gå och köpa sig en pulka :-)

    



På tal om fantastiska saker så måste jag bara berätta för er om förra helgen!
Då var det dags för KRIK-Kalaset (KRIKs årliga ledarskapshelg) där ca 90pers samlades på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum i Stockholm.
Det blev tre underbara dagar fyllda med mycket härliga aktiviteter, go gemenskap, mycket bra undervisning och samtidigt mycket tankar om hur vi kan utveckla KRIK



Nej, nu har jag svävat iväg för mycket i mina drömmar - tillbaka till verkligheten och den senaste veckan med teamet i Partille. 
Det har varit en väldigt speciell vecka då det har varit sportlov, vilket innebär att vi egentligen ska vara lediga. Dock har jag och Malin trotsat den (gyllene) regeln och kört på ungefär som vanligt!

I skolan har det varit ca 25 st elever som har kämpat på och bytt sportlovsvecka och därmed var i skolan på lovet. Tyvärr har nätet på pingisbordet gått sönder men vi har uppfinningsrika elever!

I onsdags hade vi filmkväll med ungdomsgruppen vilket var riktigt gött!
Vi fikade, hängde, hade en go andakt och kollade på amazing grace, en mycket sevärd och tänkvärd film (se den, alltså nu!)



Då börjar mitt blogginlägg att lida mot sitt slut, först vill jag bara ge dig ett personligt tips.
När du provar att göra lite mer avancerad matlagning, som stuvade makaroner, håll koll så att det inte bränner fast - kan bli lite jobbigt då :-)



Det var nog det jag hade att förmedla till er kära läsare!
Ni kan ju be för att de andra i Team Partille får inspiration att blogga om lite mer seriösa grejer så det blir värt för er att fortsätta läsa denna underbara blogg.
Men först, klicka på länken här och lyssna på en riktigt grym lovsång! 
Rend Collective – Build Your Kingdom Here

ALLT GOTT!
Nu känner jag för att ta ut mitt sportlov som jag så flitigt har jobbat in, så jag sticker till Trysil och har det gött i en vecka, ta hand om er :-)
Oscar

PS! Det kan vara så att det kommer bli någon eller några gästbloggare här, så av den anledningen kan det ju vara värt att fortsätta kolla in här lite då och då.