söndag 9 mars 2014

Jetlaggad men taggad

Jag kom hem från Kalifornien och Bethel-church  i måndags och har kämpat med jet-lag och en uppsjö av intryck. Men det är väldigt skönt att vara hemma i vardagen igen, det har jag saknat!

Men för att summera veckan: i tisdags var det konfa x2. Det var både en vanlig träff för våra äventyrskonfirmander och första träffen för våra sommarkonfirmander.

I onsdags var det ungdomsgrupp, i torsdags pannkakskyrka och på fredagen var det Refugen och ungdomsgudstjänst. Just ungdomsgudstjänsten var intressant, vår tilltänkta predikant befann sig i USA så Anton predikade om att man inte känner en person även om man vet väldigt mycket om den men inte har träffat den. Man behöver ta tid att umgås och ha en relation med personen för att känna den. Så även med Jesus. 
Det var mycket folk på fredagen och de var mycket koncentrerade på predikan. :)

I lördags var jag i Göteborg och tittade på Jesus Christ Superstar, en musikal om Jesus som först hade premiär på 70-talet. Det var bra musik och musiker, sedan är väl teologin inte den bästa men det är ju underhållning... 6000 personer tryckte de in i Scandinavium! 




Nu vill jag berätta lite om resan till Kalifornien!

Vi som reste var jag, min mamma Ann-Marie, vår präst Claes, hans dotter Lisa och hennes vän Linnéa. Vi var vakna i nästan 30 timmar innan vi äntligen kom till vårat hotell. Efter en lång natts sömn vaknade vi till ett soligt Redding i Kalifornien. 

Vi har hängt mycket i Alabaster house (eller prayers house som det heter i folkmun) och i Bethel-church. 



På lördagen var vi på något som heter Healing room. Det är något som de har varje vecka där de ber för folk och deras krämpor och sjukdomar och det sker många helande. 

På måndagen körde vi 4 timmar på krokiga vägar i bergen för att komma till Avenue of the Giants, Redwood-träden på västkusten. De var riktigt maffiga! WOW! 







Vi besökte även Shasta Dam, som är USA:s näst största damm.

           



Vi var på en tredagars-konferens i Bethel-kyrkan. Den handlade om det profetiska och talare var Bob Hazlett, Kris Vallaton och Cindy Jacobs.

Från Bethel tar jag med mig deras gästfrihet, hunger efter Gud, att bön och förbön har en otrolig kraft och att kärleken är nyckeln till allt.






Jag är jätteglad att jag är gjort denna resan och nu är jag supertaggad på nästa vecka och nyfiken på vad Gud har i kikaren för framtiden!

Guds frid, nåd och kärlek till er alla!

// Malin