lördag 20 september 2014

Lördagen den 20 September, the day after Kingdom Culture i Partille...

Jajemen, nu kör vi! Idag sköter jag, Tom Johansson bloggen.

Gud är fett grym och har levererat en galet najs späckad vecka!
Nu är det en lugn lördag morgon i lägenheten och alla är på väg ut på olika tidsfördriv utom Simon som kom in i morse och ligger och sover efter vad jag förmodar vart en tung natt i kyrkan där han sov över med några av ungdomarna igår. 
Själv har jag fått en skön liten stund i soffan med far i himmeln och läst bibeln och återhämtat mig från gårdagskvällen och laddar upp inför en ny skön, härlig, galen, grym kväll idag med...

Igår vart det som rubriken lyder Kingdom Culture i Furulund kyrkan där lovsång och ungdomsgudstjänst främst var på schemat. Det var mycket ungdomar, cirka 120 stycken tror vi och fullt ös i byggnaden. Väldigt härlig och Gudomlig kväll skulle jag säga. Så tagga mer inför det och kom nästa månad!! 
Gick lite vilt till i Café delen också när Simon och jag drog igång musiken och det blev lite dans med ett par grabbar och tjejer. Det blev en go livlig stund som vi nog kommer få se mer av i höst... amen!

Ett litet bibelord som kom till mig här vart Matt 15:11
"Det som kommer in i munnen gör inte människan oren. Men det som går ut ur munnen, det orenar henne." 

Tänkte på detta igår kväll när vi spelade röj musik och hur vi agerade jag och Simon med ungdomarna. Jag tänkte att denna texten gäller omvänt också, att vi kan lyssna på samma musik m.m. som dessa grabbar (all kanske inte var den bästa) men att vi verkligen har Gud i våra hjärtan så att vad vi säger får ge liv ock kärlek till dessa andra. 

Som det står senare i vers 19, ty från hjärtat kommer onda tankar, mord, äktenskapsbrott, otukt, stöld, falskt vittnesbörd och hädelser. 

Som Guds lärjungar är det viktigt att vi har Guds goda i hjärtat i stället och får smitta med oss av den. Igår var riktigt coolt inom detta och jag fick dela med mig till ett par tjejer som först sa att de inte trodde på Gud och mitt under "partyt" vi hade talade Gud, vad jag tror direkt till deras hjärtan och de var förundrade över vårt sätt och att vi var kristna och man såg att de ville ha mer av Gud. Vi hade ett riktigt gött snack och en av dem sa senare att det nog finns en Gud ändå. Härligt! 



Detta vart allt jag ville dela! Ha det apa o käka mycket banan!

Frid o Kärlek från Tom 



OBS! Blev ingen bild nu men kanske kommer nåt kul lite senare..